Przeprowadzka na Majorkę

Przeprowadzka na Majorkę to zdecydowanie wyzwanie. Wbrew pozorom, decyzja o przeprowadzce na Majorkę musi być starannie przemyślana. Gdybym miała podjąć tę decyzję jeszcze raz, zaplanowałabym wszystko zupełnie inaczej. Moja wyprowadzka z Anglii na Majorkę wiązała się z datą zakończenia umowy najmu mieszkania w Manchesterze. Oddaliśmy klucze do mieszkania i ruszyliśmy na lotnisko. Towarzyszyło nam mnóstwo uczuć i oczywiście byliśmy podekscytowani. Jednak to ja bardziej pragnęłam tej zmiany. To ja naciskałam na wyjazd z ponurej Anglii na rzecz słońca i rajskiego życia na wyspie. Piotrek, z kolei, był większym realistą. W tamtym momencie nazwałam go pesymistą, ale teraz wiem, że miał rację.

Dlaczego zmieniłam zdanie co do podejścia Piotrka?

To dlatego, że Piotrek od jedenastego roku życia mieszkał na Majorce i doskonale znał realia życia na wyspie. Majorka, jak się okazało, głównie opiera się na pracy sezonowej. Początkowo nie wierzyłam w to i byłam pewna, że znajdę pracę na cały rok. Przecież skończyłam technikum hotelarskie, więc wszystkie drzwi powinny być dla mnie otwarte, prawda? Niestety, okazało się inaczej. Hotele całoroczne mają swoich „stałych” pracowników, którzy tam pracują od lat i mają stabilne umowy. Zimą, gdy na Majorce jest mniej turystów, hotele potrzebują mniejszej liczby pracowników niż latem. Tylko ci, którzy mają stałe zatrudnienie, zostają. To samo dotyczy klubów, barów, pubów, restauracji i innych atrakcji. Znalezienie pracy graniczyło z cudem.

Przyznam, że był to dla mnie moment pokory. Zrozumiałam, że niezależnie od mojego wykształcenia i doświadczenia, muszę być gotowa na trudności i konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości. Musiałam zmienić swoje podejście i spojrzeć na sytuację z większą rozwagą. Wiedza i umiejętności, które posiadam, mogą być cennym atutem, ale nie gwarantują sukcesu bez elastyczności i umiejętności dostosowania się do okoliczności.

Przeprowadzka na Majorkę – czy żałuję swojej decyzji?

Mimo tych trudności nie żałuję swojej decyzji. Przeprowadzka na Majorkę nauczyła mnie, że życie nie zawsze układa się tak, jak sobie zaplanujemy. Wielokrotnie musimy dostosować się do zmieniających się warunków i być otwartymi na nowe możliwości. Każdy krok, nawet jeśli przynosi trudności, staje się cennym doświadczeniem, które pomaga nam rozwijać się jako ludzie. Majorka może być wymagająca, ale jest też miejscem, w którym można odkryć swoje własne siły i zdolności. Na Majorce można napotkać przeciwności, ale to właśnie one uczą nas wytrwałości i determinacji. Niezależnie od trudności, wiem, że jestem na właściwej ścieżce, a każdy dzień na tej wyspie to nowa okazja do nauki i odkrywania siebie.

Przeprowadzka na Majorkę – jak zorganizować przeprowadzkę z UK na Majorkę?

Jak już wspomniałam wcześniej, nasza przeprowadzka była związana z zakończeniem umowy najmu mieszkania. Z tego powodu musieliśmy uporać się z wieloma kwestiami. Nasze mieszkanie wynajmowane było przez agencję, więc musieliśmy poczekać 14 dni na zwrot depozytu na nasze konto bankowe. Aby uniknąć problemów z kartą bankową podczas przebywania za granicą, zgłosiliśmy nasz wyjazd do banku. Wciąż czekaliśmy na zwrot depozytu i ostatnie wypłaty.

Kolejnym krokiem było zgłoszenie naszego wyjazdu na Majorkę w odpowiednich urzędach. Przyznam, że nie wiedziałam dokładnie, jak się do tego zabrać, więc postanowiłam zadzwonić do urzędu i zapytać o szczegóły dotyczące formalności. Chciałam upewnić się, że będę miała wszystko załatwione prawidłowo i uniknę problemów z rozliczeniem podatków czy council taxu. Było to jednak jakiś czas temu, w 2018 roku, więc nie wszystkie szczegóły pamiętam. Wtedy nie zdawałam sobie sprawy, jak ważne mogą być takie informacje, dlatego nie zapisywałam wszystkiego.

Zgłoszenie wyjazdu miało dla mnie duże znaczenie, ponieważ chciałam być pewna, że wszystkie formalności są spełnione zgodnie z przepisami. Byłam trochę zdenerwowana, że agencja może nie wywiązać się ze swoich zobowiązań, dlatego zdecydowałam się na zgłoszenie tego faktu. Chciałam mieć pewność, że podatki i council tax zostaną prawidłowo uregulowane. Ważne jest, aby zorganizować sobie czas na zebranie wszystkich potrzebnych informacji i skonsultowanie się z odpowiednimi urzędami. W przypadku przeprowadzki za granicę, szczególnie warto skonsultować się z biurem ds. migracji lub innymi instytucjami, które mogą udzielić niezbędnych informacji i wsparcia. W ten sposób unikniemy stresu i problemów, które mogą wyniknąć z nieuregulowanych formalności.

Przeprowadzka na Majorkę to nie tylko zmiana miejsca zamieszkania, ale też proces organizacyjny, który wymaga pewnych formalności. Staranne planowanie i zasięgnięcie informacji mogą pomóc w sprawieniu, że przeprowadzka będzie bardziej płynna i pozbawiona niepotrzebnych zmartwień.

Przeprowadzka na Majorkę z UK – jak przetransportować dobytek życia?

Kiedy planowaliśmy przeprowadzkę na Majorkę, jednym z naszych głównych wyzwań było znalezienie odpowiedniej firmy transportowej, która mogłaby zająć się przewozem naszych rzeczy. Przeszukaliśmy wiele stron internetowych i dzwoniliśmy do różnych firm, ale często okazywało się, że nie oferują już transportu na wyspy lub ich ceny były absolutnie kosmiczne. Byliśmy trochę zdesperowani, ale nie chcieliśmy rezygnować. W końcu trafiliśmy na niesamowitą firmę transportową o nazwie SPEEDSHIFT.

Naprawdę długo szukaliśmy tej jednej odpowiedniej firmy, która spełniłaby nasze oczekiwania. Odnaleźliśmy SPEEDSHIFT i zdecydowaliśmy się na ryzyko. Czytając różne negatywne komentarze o firmie w internecie, byliśmy lekko zaniepokojeni. Ale nie mieliśmy już innych opcji. Musieliśmy spróbować. I na szczęście się udało! Wszystkie nasze rzeczy, włączając w to sprzęty, takie jak laptopy czy aparaty, dotarły do nas w doskonałym stanie i w wyznaczonym terminie. Kontakt z dostawcą był bardzo przyjazny i profesjonalny.

Warto podkreślić, że cena transportu była ustalana indywidualnie, co oznacza, że warto zadzwonić i zapytać o ofertę. Wiem, że w internecie można znaleźć wiele negatywnych komentarzy na temat SPEEDSHIFT, ale pamiętajcie, że ludzie często bardziej skłonni są zostawić zły komentarz, gdy coś nie pójdzie zgodnie z planem. Dlatego warto docenić, gdy wszystko przebiegnie bez zakłóceń i podzielić się pozytywnymi doświadczeniami.

Jeśli również planujecie przeprowadzkę na Majorkę i szukacie sprawdzonej firmy transportowej, odsyłam Was do strony SPEEDSHIFT, gdzie znajdziecie więcej informacji i kontakt. Pamiętajcie, że odważne wybory czasami przynoszą najlepsze rezultaty, a nasze doświadczenie z tą firmą jest tego najlepszym dowodem. Tutaj link do speedshift: https://www.speedshift.co.uk/

Przeprowadzka na Majorkę – wszystko co musisz wiedzieć

Zaczynamy od podstawowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś rozważyć, jest odpowiedni moment na przeprowadzkę. Nasza przygoda z wyspą rozpoczęła się w sierpniu, czyli praktycznie pod koniec sezonu. Warto wiedzieć, że wtedy większość stanowisk i etatów jest już zajęta, co sprawia, że znalezienie dobrze płatnej pracy może być trudniejsze, a atrakcyjne umowy są już rozdane. Jednak, jak to zwykle bywa, każda sytuacja jest inna, i jeśli masz odpowiednie oszczędności czy elastyczne podejście do pracy, możesz znaleźć ciekawe możliwości nawet po sezonie.

Ważne jest także zdanie sobie sprawy, że wielu ludzi decyduje się na pracę na pół etatu, na stanowiskach pomocniczych w kuchniach lub na zmywaku. Pamiętaj jednak, że każdy kształtuje swój los i z pewnością są też inne opcje i drogi do sukcesu. Warto też wspomnieć o naszych oszczędnościach, które pozwoliły nam cieszyć się urokami wyspy i jednocześnie odwiedzić Polskę przed rozpoczęciem naszego nowego rozdziału na Majorce. To była dla nas niezwykła okazja, aby spędzić czas z rodziną, która już tam mieszkała.

Podsumowując, przeprowadzka na Majorkę wymaga odpowiedniego planowania i podejmowania świadomych decyzji. Pamiętaj o dogłębnej analizie rynku pracy, rozważeniu odpowiedniego momentu oraz posiadaniu pewnych zabezpieczeń finansowych, które ułatwią Ci start.

Przeprowadzka na Majorkę zimą – czy to dobry pomysł?

Jeśli śledzicie mój blog lub interesujecie się tematem, to z pewnością wiecie, że praca w Hiszpanii wymaga wyrobienia numeru identyfikacyjnego dla obcokrajowców, czyli numeru NiE. Jednak zaskakującym faktem jest to, że zimą proces ten jest o wiele łatwiejszy i szybszy. Wiosną i latem na wyspę napływa fala obcokrajowców, którzy planują spędzić sezon na Majorce, co sprawia, że ubieganie się o ten numer staje się znacznie trudniejsze. Oczekiwanie na spotkanie w celu jego wyrobienia może trwać nawet kilka miesięcy. Warto jednak zrozumieć, że posiadanie numeru NiE jest niezbędne, jeśli szukacie legalnej i satysfakcjonującej pracy na wyspie.

Decydując się na przeprowadzkę na Majorkę zimą, macie większe szanse na załatwienie formalności szybciej i bez większego stresu. Mniej jest również konkurencji o stanowiska pracy, a pracodawcy często poszukują pracowników na dłuższy okres. To doskonała okazja, aby w spokojniejszym sezonie zbudować swoją pozycję na rynku pracy na wyspie. Oczywiście, każdy wybiera własny moment i kieruje się swoimi priorytetami. Warto jednak wziąć pod uwagę te informacje i przemyśleć przeprowadzkę zimą, gdy formalności są mniej skomplikowane, a szanse na zdobycie atrakcyjnej pracy mogą być większe. Pamiętajcie, że na Majorce czeka na Was wiele niesamowitych możliwości i przygód, niezależnie od pory roku, ale warto wykorzystać fakt, że zima może być korzystnym momentem na rozpoczęcie Waszej hiszpańskiej przygody.

Wiem, że podejmowanie takich decyzji może być trudne, ale jeśli czujecie, że Majorka jest Waszym marzeniem, warto zaryzykować. Otwórzcie się na nowe doświadczenia i pozwólcie sobie na odkrywanie piękna tej wyjątkowej wyspy, gdzie słońce, plaże i niezwykła kultura spotykają się w jednym magicznym miejscu.

Dlaczego warto przeprowadzić się na Majorkę zimą?

Zimą na wyspie panuje niezwykłe spokojne atmosfera, która tworzy doskonałe warunki do wtopienia się w lokalne życie. To idealny czas, aby poznać sąsiadów, odkryć pobliskie sklepy, przespacerować się po swoim nowym mieście i okolicy. Możesz również skorzystać z tego spokojnego okresu, aby załatwić wszystkie urzędowe formalności w Ayuntamiento, takie jak rejestracja jako osoba bezrobotna czy pomoc w znalezieniu pracy. Zimą organizowane są również kursy języka hiszpańskiego (i nie tylko), które stanowią świetną okazję do doskonalenia swoich umiejętności językowych za przystępną cenę. Pamiętam, że za ośmiomiesięczny kurs hiszpańskiego zapłaciłam jedynie 30 euro, co pozwoliło mi na zdobycie podstawowych umiejętności językowych, które były nieocenione w mojej pracy.

Zima to również doskonały czas na różnego rodzaju kursy zawodowe. Możesz skorzystać z tej okazji, aby podszkolić się w wybranej dziedzinie i zwiększyć swoje szanse na zdobycie atrakcyjnej pracy. Na Majorce zimą pracuje niewiele osób, ponieważ większość hoteli, restauracji, klubów i atrakcji turystycznych jest zamknięta. Plaże zostają ogołocone z budek ratowniczych i leżaków. Zważywszy na to, że turystyka jest głównym źródłem dochodu dla wyspy, ilość ofert pracy jest ograniczona. Warto więc zastanowić się nad zawodem, który pozwoli Ci pracować przez cały rok, szczególnie jeśli jesteś obcokrajowcem. Przykłady takich zawodów to sprzątanie, opieka nad willami, ogrodnictwo, budownictwo, gastronomia czy praca w sektorze nieruchomości. Niektóre z tych zawodów nie wymagają specjalnych kwalifikacji, jednak jeśli chcesz podjąć się opieki nad willami, znajomość języków, znajomości lub trochę szczęścia mogą okazać się niezbędne.

Przeprowadzka na Majorkę zimą to doskonała okazja do cieszenia się spokojniejszym tempem życia na wyspie, poznawania lokalnej społeczności i poszukiwania długoterminowych możliwości zatrudnienia. Niezależnie od wybranej pory roku, Majorka oferuje niezliczone piękno i niesamowite doświadczenia. Przygotuj się na nowe wyzwania, odkrywaj uroki tej wyjątkowej wyspy i ciesz się niepowtarzalną hiszpańską przygodą!

Znajomość języków obcych a przeprowadzka na Majorkę

Jeśli marzysz o pracy w branży nieruchomości na Majorce, warto przemyśleć naukę języka hiszpańskiego lub nawet niemieckiego. Choć hiszpański jest podstawą, to niemiecki może okazać się niezwykle przydatny, biorąc pod uwagę znaczącą obecność niemieckich turystów i inwestorów na wyspie. Jeśli z kolei interesuje Cię praca na budowie, konieczne będzie uzyskanie specjalnej karty, którą można zdobyć poprzez ukończenie płatnego kursu. Koszt takiego kursu zależy od stanowiska, jakie chciałbyś objąć.

Innym popularnym zawodem na Majorce jest praca w gastronomii. Warto jednak pamiętać, że zimą nie zawsze łatwo znaleźć pełnoetatową pracę w tej branży. Istnieje jednak wiele innych możliwości zatrudnienia na wyspie, takich jak praca w supermarketach czy jako dostawca. Warto zainteresować się również różnego rodzaju kursami pomocniczymi oferowanymi przez SOIB (Servicio de Ocupación Autonómico) – regionalną służbę zatrudnienia. Na oficjalnej stronie internetowej SOIB znajdziesz pełny spis kursów, które mogą pomóc Ci zdobyć nowe umiejętności i zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy.

Przeprowadzka na Majorkę to nie tylko szansa na odkrycie nowego miejsca i stylu życia, ale również okazja do rozwinięcia swojej kariery zawodowej. Znajomość języków obcych oraz podjęcie odpowiednich kursów i szkoleń mogą być kluczowe w osiągnięciu sukcesu na tej pięknej hiszpańskiej wyspie. Link: https://soib.es/es/el-soib/

Praca zimą na Majorce

Twoje szanse na znalezienie pracy zimą na Majorce są zależne od wielu czynników, takich jak Twoja znajomość języków, posiadanie prawa jazdy, samochodu oraz lokalizacja, w której mieszkasz. Na tej wyspie, znajomości odgrywają ogromną rolę — zarówno w znalezieniu pracy, wynajmie mieszkania, jak i w radzeniu sobie w urzędach. W sieci można znaleźć wiele ofert pracy na Majorce, również od Polaków, jednak zawsze warto być czujnym, ponieważ często wiążą się one z pewnymi wymogami lub ograniczeniami. To tak jak wszędzie — zawsze jest jakiś haczyk. W jednym miejscu potrzebne jest prawo jazdy, w innym znowu konieczna jest znajomość języka francuskiego, a gdzie indziej trzeba dojeżdżać do pracy o 7 rano, choć autobusy zaczynają kursować dopiero od 9.

Sytuacja w stolicy Majorki, czyli Palma, prezentuje się jednak zupełnie inaczej. Palma wielokrotnie była uznawana za jedno z najlepszych miast do życia w Europie. Jednak czy jest to dla każdego? Niemniej jednak większość osób decyduje się na przeprowadzkę na Majorkę na wiosnę. Dlaczego? Jeśli udało Ci się umówić na spotkanie w celu wyrobienia numeru NiE na wiosnę, to wtedy to jest ten moment, aby przylecieć na wyspę, uregulować wszystkie formalności i rozpocząć poszukiwania pracy. Właśnie wiosną, zwłaszcza pod koniec kwietnia i na początku maja, rozpoczyna się sezon na Majorce. To wtedy otwierają się nowe możliwości na wyspie. Agencje pracy i sklepy zaczynają publikować coraz więcej ogłoszeń o pracę. Wtedy szanse na zatrudnienie znacznie wzrastają. Oczywiście nie jesteś jedyną osobą, która wybrała ten moment, dlatego rośnie również popyt na wynajem pokoi i mieszkań. Jak to zwykle bywa, przeprowadzka wiosną również niesie ze sobą pewne wyzwania.

Przeprowadzka na Majorkę – gdzie najlepiej zamieszkać?

Wybór idealnego miejsca do zamieszkania na Majorce nigdy nie będzie jednoznaczny dla wszystkich. To zależy od Twoich preferencji i oczekiwań. Jeśli jesteś miłośnikiem wielkich miast i zależy Ci na osobistym rozwoju oraz kariery zawodowej, niezwykle atrakcyjną opcją będzie zamieszkanie w stolicy — Palma. Tam masz dostęp do dobrze zorganizowanego transportu, mnóstwa sklepów, szkół, restauracji, hoteli i zabytków. W Palmie można znaleźć pracę znacznie łatwiej niż w innych częściach wyspy.

Jeśli natomiast pragniesz ciszy, spokoju i spokojnego trybu życia, warto rozważyć zamieszkanie w innych rejonach Majorki. Oczywiście, z wyjątkiem imprezowych miejscowości jak Magaluf czy El Arenal. Prawda jest taka, że poza Palmą, zimą wiele miasteczek na wyspie zamienia się w prawdziwe miasteczka duchów. Nie trzeba żadnej kwarantanny czy epidemii, aby atmosfera stawała się spokojniejsza. Tutaj to zasada „prawo dżungli” – pracę zimą znajdują ci, którzy są szybsi i bardziej zdeterminowani. Innymi większymi miastami, które warto rozważyć, są Manacor i Arta. Tam również znajdziesz większą liczbę sklepów, restauracji i usług. Jeśli nie koniecznie musisz mieszkać przy wybrzeżu, warto dać sobie szansę w tych miejscach. Jak mówi przysłowie, dla chcącego nic trudnego.

Przeprowadzka na Majorkę – co warto przemyśleć.

Przed podjęciem decyzji o przeprowadzce na Majorkę, istnieje wiele czynników, które warto rozważyć. Czy jesteś naprawdę gotowy na ten krok? Czy masz dokładny plan i backup? Posiadasz wystarczające oszczędności na wypadek, gdybyś nie znalazła pracy przez kilka miesięcy? Czy Twoja rodzina mogłaby Ci pomóc w razie potrzeby? Również znajomość języków obcych jest istotna — czy planujesz doszlifować swoje umiejętności? Czy może znalazłaś już kurs językowy na Majorce? Oczywiście, nie można zapomnieć o kwestii mieszkania i pracy. Pytań jest wiele, ale jak mawia moja mama: „ryzyko to podstawa”.

Gdybym miała podjąć decyzję o przeprowadzce na Majorkę jeszcze raz, wybrałabym luty i zamieszkałabym w Palma, stolicy wyspy. Zainwestowałabym wcześniej w naukę hiszpańskiego i niemieckiego, co otworzyłoby mi więcej możliwości. Zainteresowałabym się również polską społecznością na Majorce. Znalezienie niedrogiego mieszkania z dogodnym dojazdem do centrum byłoby priorytetem. Zarejestrowałabym się jako bezrobotna i rozpoczęłabym roznoszenie CV osobiście po sklepach, hotelach i barach. Sprawdziłabym także, czy istnieją jakiekolwiek kursy dla obcokrajowców oferowane przez Ayuntamiento i SOIB. A w razie potrzeby, rodzina zawsze byłaby tam dla mnie, tak samo jak ja mogłabym liczyć na ich pomoc w przypadku niepowodzenia i ewentualnego powrotu do Polski. Czy masz podobne możliwości? Przeprowadzka na Majorkę może poczekać. Ważne jest, aby podejmować decyzje świadomie, aby nie stracić motywacji na samym początku!

Jeśli planujesz przeprowadzkę na Majorkę, to na pewno zainteresują Cię również te tematy:

Jak wyrobić ten nieszczęsny numero NiE: https://namajorce.pl/hiszpania/baleary/mallorca/majorkowe-poradniki/jak-wyrobic-numer-nie/
Kursy językowe na Majorce: https://namajorce.pl/hiszpania/baleary/mallorca/majorkowe-poradniki/kurs-jezyka-hiszpanskiego-na-majorce/
Praca na Majorce: https://namajorce.pl/hiszpania/baleary/mallorca/majorkowe-poradniki/praca-na-majorce/
Nieruchomości i ślub na Majorce: https://namajorce.pl/hiszpania/baleary/mallorca/majorkowe-poradniki/jak-kupic-nieruchomosc-na-majorce/
Macierzyństwo na Majorce: https://namajorce.pl/hiszpania/baleary/mallorca/majorkowe-poradniki/porod-na-majorce-wywiad/
System edukacji na Majorce: https://namajorce.pl/hiszpania/baleary/mallorca/majorkowe-poradniki/edukacja-na-majorce/

Social media.

Jeśli szukasz pomocy przy planowaniu swojego pobytu na Majorce i nie wiesz od czego zacząć- napisz do mnie. Chętnie pomogę zaplanować Twoje wakacje na Majorce. Stworzę dla Ciebie indywidualny plan zwiedzania. Pomogę wybrać miejsce, w które najlepiej się dla Ciebie wybrać. Do wszystkiego podchodzę całkiem indywidualnie. Bo przecież każdy na wakacjach ma inne wymagania.
Zapisując się do newslettera na blogu, otrzymasz możliwość czytania opublikowanych postów jako pierwszy! Regularnie dodaję nowe miejsca na Majorce i dzielę się z Wami tą piękną wyspą. Dzięki newsletterowi, nie musisz nawet wchodzić na bloga, bo cały post pojawi się w e-mailu!

Facebook i Instagram.

Obserwując mnie na Facebook’u zyskujesz dostęp do postów, których nie ma ani na blogu ani na instagramie. To właśnie na Facebook’u zaczęła się moja przygoda z blogowaniem. To tam wszystko nabrało nowego znaczenia. Na Facebook’u mam także naprawdę świetną publiczność! Zapraszam do obserwowania!
Obserwując mnie na Instagram’ie zyskujesz najwięcej. To tam codziennie dodaję relacje z Majorki. Znajdziesz tam zapisane relacje ze WSZYSTKICH miejsc w jakich byłam na Majorce (i nie tylko). To tam znajdziesz zdjęcia z Majorki w jednym miejscu. Dzielę się tam również moimi przemyśleniami i opisem życia na Majorce.